Singapore and a lot of trouble! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Singapore and a lot of trouble! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Singapore and a lot of trouble!

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

11 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Op dit moment zitten we in Singapore, land nummer 5 van onze reis. En geloof het of niet... onze geplande laatste 2 weken in Chiang Mai, het noorden van Thailand kan niet meer doorgaan en we weten eerlijk gezegd niet eens of we volgende week nog in het buitenland zitten of weer thuis op de bank in Nederland...

We zouden eigenlijk morgenavond vliegen naar Chiang Mai en daar 11 dagen blijven met heel veel leuke tripjes op de planning. Olifant rijden, een kookcursus volgen, trip naar de Gouden Driehoek, boottocht naar Laos etc. We balen echt ontzettend want door erge luchtvervuiling in Chiang Mai wordt het afgeraden om nog naar het noorden van Thailand te reizen. Hebben wij weer! Ik dacht echt nadat we al een keer eerder een vlucht hebben gemist, op straat zijn gezet door een toeristenbureau en alle stress door het zoeken naar hotels, het niet erger zou kunnen worden, maar dit is echt zo'n tegenslag weer. Onze laatste 2 weken waar we zo naar hebben uitgekeken, kunnen gewoon niet doorgaan en daar zit je dan met de vraag: wat nu?

Het is niet zo makkelijk om even snel te beslissen wat je nu de laatste twee weken van de reis gaat doen. We zitten met onze vlucht van Singapore naar Chiang Mai en we hadden natuurlijk ook al een hotel geboekt voor die tien nachten in Chiang Mai. Het hotel heb ik gelukkig bijna kosteloos kunnen annuleren, maar de vlucht is een ander verhaal. We zijn vandaag naar het vliegveld geweest om te kijken of we onze vlucht konden annuleren of omboeken. Aangezien we nooit eens geluk hebben, werd ons verteld dat het niet mogelijk is om de vlucht te annuleren of om te boeken. We zitten nu dus met een vlucht naar Chiang Mai waar we eigenlijk niks aan hebben. Daarom zijn onze enige twee opties: eerder naar huis vliegen of de laatste twee weken in Bangkok zitten...

Er is gewoon geen andere mogelijkheid dan de bovenste 2 opties. We hebben gekeken om nog ergens anders naar toe te vliegen en twee weken op een resort op een eiland te zitten, maar dit kan gewoon niet door gebrek aan geld.  We hebben geen geld meer om opnieuw een vlucht te boeken van Singapore naar een andere bestemming, een ander hotel en vervoer terug naar Bangkok. Zo simpel is het. Daarom hebben we besloten om toch maar naar Chiang Mai te vliegen en daarvandaan de trein of bus naar Bangkok te pakken. Vanaf Bangkok vliegen we sowieso terug naar huis, maar de vraag is nu alleen, wanneer?

We hebben Australian Backpackers al gemaild met de vraag hoeveel het omboeken van onze vlucht is. Dit is per vlucht 70 euro, maar omdat we niet weten of ze twee vluchten rekenen (aangezien we nog een tussenstop in Dubai hebben), kan het ook 140 euro zijn. Als we mail terugkrijgen en het is 70 euro vliegen we volgende week al naar huis, maar als het 140 euro is, blijven we nog maar twee weken in Bangkok hangen. Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo'n fantastisch vooruitzicht, want we weten allemaal hoe ge-wel-dig ik Bangkok vind haha. We hebben al gekeken naar goedkope hotels en het is dan goedkoper om te blijven dan eerder naar huis te vliegen. We hebben op dit moment dus geen idee wat we moeten en het is afwachten op een mail van Australian Backpackers.

We vinden het allebei wel een rot afsluiter van de reis als we eerder naar huis zouden komen, maar op dit moment zijn we gewoon allebei op het punt gekomen dat we kunnen zeggen: het is genoeg geweest. We zijn echt dood en doodop van al het gereis, geregel en tegenslagen van de afgelopen 4 maanden. We hebben - ondanks dat we een deel missen nu - een geweldige reis gehad en dat mogen we ook niet vergeten. Op dit moment zijn we namelijk meer teleurgesteld dat we onze reis niet kunnen afsluiten op de manier hoe wij het hadden gewild. Toch hebben we het hier samen nog hartstikke leuk en ook al gaan we van de week naar huis, dan maken we er gewoon hele leuke laatste dagen van!

In Singapore hebben we al twee leuke dagen gehad voor al het gezeik begon van Chiang Mai. Singapore is opzich best een leuke stad, maar het is een beetje sfeerloos. De eerste dag zijn we naar Orchard Road geweest, dé straat met echt tientallen shoppingmalls! Zo'n straat is niet goed voor arme backpackers zoals wij, want we hebben ons flink misdragen daar... Voor we het wisten was de dag voorbij en hadden we nog maar 30% van de hele straat gehad. De tweede dag zijn door heel de stad gelopen en hebben we alle 'must see' bezienswaardigheden van Singapore gezien.

Morgen hebben we nog een dag om de stad in te gaan voordat we in de avond vliegen. De planning is om naar het Swiss Hotel te gaan, naar de 71e verdieping waar je een super uitzicht schijnt te hebben op Singapore en een coctailbar. Hier gaan we lekker ons verdriet wegzuipen! Haha nee hoor, maar we gaan wel dé coctail van Singapore drinken: Singapore Sling! Dat moet je natuurlijk gedronken hebben als je in Singapore bent. In de avond vliegen we dus weer terug naar Thailand en dan is het wachten op een mailtje van Australian Backpackers.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs uit Singapore.

• 11 Maart 2012 - 15:01

Melissa:

Hey Sharona,

Wat klote zeg om te lezen dat het zelfs op het einde niet meezit. Ik ken het.. been there, done that ;). Maar is het niet mogelijk gewoon alsnog naar Chang Mai te gaan, om daar te blijven bedoel ik. Gewoon kijken hoe het is en of jullie er veel last van hebben??
    Ik hoop dat het allemaal nog wat gaat lukken, geniet nog even van de leuke momenten!!

Liefs, Melissa

• 11 Maart 2012 - 15:13

Sharona Bol:

Heey Melissa!

Dankjewel voor je berichtje! :) Ja daar zaten we ook over na te denken, maar we houden nu heel de tijd het nieuwa in de gaten en internet en het schijnt best wel erg te zijn. Mensen met zuurstofapparaten en zelf bewoners die de stad uit moeten. Ook reizigers die net in Chiang Mai zijn geweest en toch ook wel last hadden van de lucht, dus we zien het allemaal wel.

Komt ook wel weer goed allemaal. ;) En het idee om straks weer lekker thuis te zijn, is ook zo slecht nog niet. Je leest het allemaal nog wel waar we straks weer allemaal terecht komen haha.

xxx

• 11 Maart 2012 - 20:39

Anneke:

nou ben benieuwd hoe het gaat aflopen met je reis maar je kan in ieder geval terugkijken op een prachtige tijd. IK hoop niet dat die Singapore Sling verkeerd valt want dan missen jullie nog een vlucht of word je opgepakt voor openbare dronkenschap. Nou meis laat gauw weten hoe het afloopt want als je eerder terug komt slaat hier ook de stress toe. We hebben vandaag zo'n leuke dag gehad bij Inge d'r ouders dat het hele spandoek erbij ingeschoten is haha. En ik moet natuurlijk je bed opmaken, yoghurt,cruesli,kaas en bruin brood halen. Nee hoor vind het heerlijk als ik je weer zie. Dikke kus XXXXXXXXXx

• 12 Maart 2012 - 07:39

Carla:

He mop, dat is raar ben niet de eerste die een reactie geeft!!!!
    Het zou wel jammer zijn als jullie nu de reis niet kunnen afmaken zoals jullie willen. Maar jullie gezondheid gaat voor alles dus we gaan het zien.
    Eerder thuiskomen mag altijd, levert idd wel extra stress op thuis maar vooruit dan maar. Boodschappen doen, bed opmaken je moeder gaf het ook al aan.
    We hebben idd gisteren een heerlijke dag gehad met je ouders en zus. Heerlijk in de tuin kunnen zitten en daarna nog gezellig binnen met een hapje en een drankje. Natuurlijk binnen veel muziek laten luisteren en je vader en moeder de jukebox laten zien in werking. Kortom het zal een blanco spandoek zijn waarmee we op Schiphol staan maar we vertellen jullie wel hoe blij we dan zijn met jullie terugkomst. Haha. We konden geen pakkende tekst verzinnen en eigenlijk schieten woorden tekort met wat we jullie allemaal willen vertellen. Het doek is maar 2 meter bij 1.20 meter dus zoveel kan er niet op. Grapje, ik ga nog wel even een poging doen in overleg met je moeder.
    Als het doek maar wel droog is voor jullie terug zijn. Nou, hoor graag wat de plannen worden maar denk aub aan jullie gezondheid (en die van ons).
    Dikke kus EN TOT GAUW!!!!!

• 12 Maart 2012 - 17:50

Carla:

Jemig wat ben ik blij dat jullie nog ff wegblijven! Grapje. Maar wel heerlijk dat we straks 2 compleet afgetrainde lijven op Schiphol mogen begroeten. Hoop dat de jacuzzi groot genoeg is voor jullie twee want als ik jullie hoor over de afmetingen van die leuke knappe Thaise mannetjes dan ben ik bang dat jullie alleen met je lnkervoet in dat bad past. Zie het al helemaal voor me. Haha. Nou geniet nog maar even heerlijk de komende dagen in Bangkok en wie weet gaan jullie Bangkok nog wel heel erg waarderen!!! Heel veel sauna, jacuzzi, fitness en filmchannel plezier en dan toch maar tot 27 Maart. Dikke knuffel.

P.s. We hebben me toch een fijne tekst bedacht voor op het spandoek. Je komt niet meer bij straks.