Amazing Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Amazing Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Amazing Cameron Highlands

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

03 Maart 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Op dit moment zitten we nog steeds in de Cameron Highlands, echt een van de mooiste plekken in Maleisië. Ik heb het echt heel erg naar me zin hier in dit land. Kuala Lumpur vond ik echt een leuke stad, maar het hoogtepunt van Maleisië vind ik toch wel de theeplantages. Het is zo'n mooi gebied! De plannen zijn daarom nog 100 keer gewijzigd omdat we besloten voordat we naar Melaka (een andere stad) gaan nog wat extra dagen in de Cameron Highlands te besteden and I love it here!

Uiteindelijk hebben we besloten om tot 4 maart in de Cameron Highlands te blijven. Morgen vertrekken we dus via Ipoh naar Melaka waar we vijf dagen blijven voordat we naar Singapore gaan. We hadden het idee om gewoon lekker elke dag door de theeplantages te lopen, maar door de miljoenen regenbuien veranderde de plannen toch weer en eindigde we weer bij de Starbucks of languit op bed met films en chocola. Ook zo slecht nog niet! Op dit moment typ ik dit reisverslag ook in de Starbucks. Nu ik erover nadenk begin ik me toch wel een beetje te schamen. Het lijkt net of we niks anders doen dan bij de Starbucks zitten haha. We zijn naast de tour die we een dag hebben gedaan, ook nog een dag zelf op pad gegaan naar de plantages. Actief he? We hadden ons met de taxi op een bepaald punt laten afzetten, waarvan wij dachten dat daarvandaan de wandeling door de theeplantages zou beginnen, maar dat hadden we dus verkeerd gedacht... Nadat we echt een enorm eind gelopen hadden en het idee hadden dat er voorlopig nog geen theeplantages zouden komen, hebben we onderweg een taxi laten stoppen. Het was echt een geluk dat er een langs reed, want we hadden op die weg namelijk al drie uur geen levend wezen gezien. In de taxi zat al een stel uit Zwitserland die ons mee liet rijden (gratis!) naar de 'echte' theeplantages. Onderweg vroeg ik aan de taxichauffeur waar we waren en of hij het kon aanwijzen op de kaart. Nou we bleken dus echt aan de hele andere kant van het gebied te zitten dan dat wij dachten. Kaartlezen is niet ons sterkste punt... We hebben echt nog steeds geen idee hoe we daar terecht zijn gekomen, maar nu zagen we wel weer een nieuw stukje van de Cameron Highlands. We kwamen aan bij een theeplantage met een uitkijkpunt over een groot gedeelte van het gebied. Je moet er wel even twee kilometer voor naar boven klimmen, maar dan heb je ook wat. Het was zo mooi weer! Wat ook wel mooi was, was dat we in de middle of nowhere een Hollands cafe vonden inclusief pet van Feyenoord aan de muur. Het was zo grappig, er werd gewoon muziek van Nick en Simon gedraait haha. 

Het is wel jammer dat het hier best vaak regent. Het is ook niet zo warm, dus het is voor het eerst sinds 3 maanden dat we geen korte broek aanhebben en gewoon verplicht een vest aanmoeten. Maar ik vind het eerlijk gezegd best even lekker dat het nu wat frisser is, want ik weet dat ik vanaf morgen toch weer in mijn zomerkleding, in de 30 graden loop haha. Al die regen zorgt er ook wel voor dat we nu even lekker kunnen uitrusten en filmchannel op onze kamer is echt heaven on earth! We hebben een nieuwe lievelingsfilm, namelijk Rapunzel. We hebben hem nu al drie keer gezien, want de man van de dvd's zet soms dezelfde films op... Heel irritant af en toe als je voor de tweede keer de film 2012 of weer een of andere alien-film moet kijken. Rapunzel is een ander verhaal hoor. We stonden op ons bed te springen van blijheid toen die hem weer had opgezet voor de derde keer haha.

Wat ik wel een beetje vind tegenvallen zijn de mannen hier. Het zijn echt van die vieze asociale mannetjes allemaal. Ze staan gewoon op hun gemak op straat in hun neus te peuteren, te rochelen en (let op) uitgebreid aan hun ballen te krabben. Echt waar, we zagen een man staan en die had gewoon 10 minuten zijn ding vast, alsof die er elk moment af kon vallen. Net als in Thailand worden we ook in Maleisie bijna onder gekwijld door de mannen...  Soms is het wel vervelend, maar af en toe is het ook wel handig. Ik kocht laatst een paraplu en ik kom bij de kassa, zegt de verkoper 'Oh voor jou is die 13 MYR. Hij was eigenlijk 15 MYR dus zoveel scheelde het niet, maar toch nog korting en het gaat om het idee natuurlijk. Dus we hebben hier in ieder geval geen gebrek aan aandacht. Jammer dat ze alleen af en toe een paar tanden missen, maar 1 meter 20 zijn en slurpen als ze drinken...

Toeristen worden hier sowieso echt als koningen behandeld. We gingen ontbijten en ik had mijn tas naast me op de grond gezet. Die vrouw van het restaurant pakte speciaal een stoel voor... mijn tas. Jawel, mijn tas had gewoon zijn eigen zitje haha. Ik heb nog nooit zoiets raars meegemaakt. Ook werd ons glas steeds bijgevuld als het glas weer 2 slokken leger was. Heel ongemakkelijk, maar je raakt eraan gewend. Wel jammer, in Australië was ik tevreden met alles en hier raak ik alweer een verwend nest. We slapen alleen nog maar in hotels, koken niet meer zelf en laten zelfs onze was doen voor maar 2 euro. Dan wil ik er wel even bijzeggen dat ik ook vaak genoeg (gisteravond nog) mijn was met de hand heb staan wassen. Dus no comments please.  

Morgen is het alweer tijd voor Melaka. Ben heel benieuwd of het was is, want je leest dus alleen maar geschiedenis over de stad en de hoogtepunten zijn de historische gebouwen... Dat wordt nog wat aangezien Inge en ik echte geschiedenis-lovers zijn. Maargoed daarna op naar Singapore! Dat wordt denk ik meer ons ding want het staat daar vol met enorme shoppingmalls! Jammer alleen dat we blut zijn. 

Liefs uit Maleisie

  • 03 Maart 2012 - 07:49

    Carla:

    Hier is je trouwste lezeres weer, op zaterdagmorgen 8.35 uur. Ziet hier met 2 crackers en een kop thee maar moet meteen even reageren hoor. Het was beter geweest als jullie eerst Thailand en Malaysie hadden gedaan en daarna de rimboe van Australie. Nu worden jullie inderdaad weer verwende nesten. Niet koken, hotels en zelfs je was laten doen. Hoop niet door hetzelfde mannetje dat 10 minuten aan zijn handeltje heeft gezeten. Zie nu al een 1.20 hoog mannetje dat een paar tanden mist en met zijn ene hand zijn ballen vast heeft en met zijn andere hand jullie stringetjes aan het wassen is! GATVER!!
    Maar niet verder over nadenken dus.
    Heerlijk trouwens dat het nog zo goed gaat en de fotos laten wel zien dat het er prachtig is. Ik zou toch nog overwegen om een paar aandelen bij Starbucks te nemen. Valt geld mee te verdienen straks als al die touristen hetzelfde doen als jullie, bij elke regenbui een bakkie halen.
    Lieverd, oke die andere lieverd ook natuurlijk, geniet nog maar heerlijk van Ipoh, Melaka, Singapore en straks Chang Mai! Dikke kus en tot later deze maand! De 27ste staan we er allemaal met bruin brood zonder boter met kaas en melk!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 19931

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: