Back in Bangkok for our last days - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Back in Bangkok for our last days - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok for our last days

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

15 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

En we zijn weer terug in Bangkok! Geweldig vind ik het niet, maar ik moet toegeven dat een luxe hotel alles wel beter maakt. Na één nacht in Thailand had ik alweer de neiging om een Thais vrouwtje te vermoorden op het treinstation. Ik was nog niet eens 12 uur in Thailand en ze probeerden alweer gelijk geld van me te jatten. We bestelden eten en ik betaalde die vrouw gelijk. Later vroegen die andere mensen van het restaurant geld voor ons eten, terwijl we 5 minuten daarvoor al geld gaven en zelfs nog wisselgeld moesten terugkrijgen. Ik uitgelegd dat ik die andere vrouw al betaald had en dan doen ze net alsof ze spontaan geen Engels meer kunnen spreken en ze je niet kunnen verstaan. Nou dan maak je me gelijk weer pissig. Ik heb best wel geduld van mezelf, maar ik denk dat deze Thaise mensen daar niet onder vallen. Uiteindelijk heb ik alsnog mijn wisselgeld terug gekregen hoor. Welcome to Thailand again!

Nog voordat we een mail terugkregen van Australian Backpackers hadden we al besloten om toch onze reis af te maken en maar twee weken in Bangkok te zitten. De vlucht omboeken kost 70 euro en voor 65 euro hadden we een luxe hotel gevonden voor de laatste twee weken van de reis. Later mailde Australian Backpackers terug dat de vlucht omboeken 75 euro kost, maar dat de eerst volgende vlucht pas 21 maart gaat. Achteraf was het dus geen optie om eerder naar huis te komen. 

En nu zitten we dus in Bangkok. Ik moet zeggen dat ik het nu allemaal al wat beter vind dan anderhalve maand geleden omdat ik nu meer gewend ben aan Azie, maar mijn lievelings stad zal het nooit worden. We zitten in het Nasa Vegas Hotel en dat bevalt prima! We hebben een grote kamer met een ernorm bed, zithoek, badkamer met bad en filmchannel. Wij zitten op de 14e verdieping van het hotel en als we 's avonds uit het raam kijken, zien we Bangkok helemaal verlicht liggen. Op de vierde verdieping hebben we een enorme fitnessruimte waar nooit iemand is, dus daar willen we ook nog een paar keer gebruik van maken. We moeten de dagen dat we hier heel de dag op bed films liggen kijken met chocola, er toch ook weer afsporten. Het is echt een prima hotel, maar de ligging is wel vervelend. Om naar het centrum te gaan, moeten we echt 6.000 keer overstappen, maar dat overleven we ook wel weer. 

De reis naar Bangkok was wel weer even een vermoeiende reis. Eerst vlogen we natuurlijk van Singapore naar Chiang Mai. In Chiang Mai moesten we een nachtje slapen, omdat de volgende dag pas de nachttrein naar Bangkok vertrok. We hadden nog geen hotel geboekt voor Chiang Mai omdat we tot nu toe geen problemen hebben gehad met een hotel boeken op het vliegveld, tot nu dan... We kwamen rond half 12 in de avond aan in Chiang Mai en blijkbaar is het dan bedtijd voor Chiang Mai, want alle balies (behalve een wisselkantoor) waren dicht en het was zelfs zo erg dat we het vliegveld uit werden gezet omdat ze gingen sluiten. Sinds wanneer worden vliegvelden in de nacht gesloten?! Een dicht vliegveld en nog geen hotelreservering is dus niet zo'n goede combinatie... Gelukkig was het vrouwtje van het wisselkantoor zo aardig om voor ons een taxi te regelen en ons aan een slaapplek te helpen. Uiteindelijk zijn we in een guesthouse beland wat prima was. We zijn ook blij dat je echt wat merkt van de luchtvervuiling, anders hadden we toch nog met een rotgevoel gezeten van; misschien hadden we toch wel in Chiang Mai kunnen blijven. Het is wel verstandig dat we niet zijn gebleven want het moment dat we naar buiten liepen, stonk het enorm en met ademen merkte je gewoon dat er iets niet helemaal goed zit daar in de lucht... Ook had ik echt na tien minuten al last van mijn ogen en irriteerden mijn lenzen gelijk. Het is heel raar, maar iedereen in Thailand doet er een beetje geheimzinnig over. Wat logisch is, want ze leven daar van het toerisme en raken dat natuurlijk niet graag kwijt. Ik heb ook echt het idee dat veel toeristen in Chiang Mai niet eens afweten van de luchtvervuiling. Het is echt dat wij het toevallig voorbij zagen komen op het nieuws in Singapore. De volgende ochtend was het guesthouse zo aardig om speciaal voor ons snel een ontbijt klaar te maken zodat we met de auto mee konden rijden naar het treinstation.

De treinreis duurde inplaats van 13 uur maar 16 uur bij ons. Het was ook niet echt bepaald een snelle trein... Soms reed die gewoon niet harder dan 50 km per uur en hij stond duizend keer stil in the middle of nowhere. Na 5 minuten wisten we alweer niet meer hoe we moesten zitten en deed alles al pijn. Om 9 uur in de avond kwam er een mannetje naar ons toe dat we stil moesten zijn en moesten gaan slapen. Hij klapten de stoelen om tot bedden en ik heb die nacht echt nog nooit zo lekker geslapen haha! Zo'n treinreis was weer een hele ervaring. De volgende ochtend kwamen we aan in Bangkok en hebben we de taxi genomen naar ons hotel waar we nu heerlijk een filmpje op bed liggen te kijken. Voor als jullie willen weten welke film, Pretty Woman.

Geen zorgen, we gaan de laatste dagen echt nog wel wat doen hier. We willen onder andere nog naar de Floating Market en morgen gaan we terug naar de Ko San Road waar ze de lekkerste gebakken banaan van Thailand hebben. We hebben nog 12 dagen hier wat eigenlijk een normale vakantie is, maar wij zijn alleen maar bezig met aftellen haha. We hebben nu echt heel erg zin om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien! 

Liefs uit Bangkok!

  • 15 Maart 2012 - 16:37

    Carla:

    Joepie ik ben weer de eerste.
    Lieverd wij kunnen ook niet wachten. Heel raar maar hoe dichterbij het komt hoe sneller het moet gaan voor mij.
    Ben wel blij dat jullie nog even lekker 12 dagen kunnen chillen in Bangkok. Is toch een betere afsluiting dan moeten vluchten naar huis voor de smog.
    Je verhaal is weer geweldig evenals de fotos die er weer op fb staan.
    Je zult het vast al gehoord hebben maar we hebben afgelopen zondag een heerlijke dag gehad met je ouders en zussie. Helaas konden we geen passende tekst verzinnen voor het spandoek maar we hebben wel een leuke dag gehad, in de tuin, op de loungeset met lekker eten en drinken. Maar goed een witte maagdelijke doek van 200 bij 120 cm is toch ook leuk? Komt Joris Linssen toch ook wel op af op Schiphol? Beide moeders staan al in de startblokken om brood met kaas klaar te maken en melk te kopen om geheel verzorgt klaar te staan voor onze kindjes. Haha. Trouwens wij Beurtsen gaan ook eerdaags afspreken met je ouders om richting Rotterdam te komen, maar ik denk dat jullie dan al thuis zijn.
    Heb gisteren geregeld dat mijn collegas mijn lessen overnemen op 27 maart en natuurlijk is dat met een beetje druk en 3 keer koffie halen gelukt. Heel spontaan waren er twee collegas die mijn lessen willen overnemen. Haha het is me weer gelukt, nu alleen mijn baas nog even vertellen dat ik er niet ben die dag. Nou, het is nu half zes des avonds en ik denk dat ik eens richting aanrecht ga. Meiden, geniet, rust uit en tot bijna!!!!! Dikke dikke kus en knuffel

  • 17 Maart 2012 - 22:20

    Nancy :

    Wow! Jullie hebben echt veel gezien en gedaan zeg! Superleuk om je verhalen te lezen. Geniet er nog maar even van! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 19929

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: