Goodbye Thailand and... Hello Malaysia! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Goodbye Thailand and... Hello Malaysia! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Goodbye Thailand and... Hello Malaysia!

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

28 Februari 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Zo lig je nog aan het strand in Thailand en zo besluit je onverwachts het vliegtuig te nemen naar Maleisie. Op dit moment zitten we in Brinchang, een klein plaatsje bij de Cameron Highlands, de theeplantages in Maleisie. We hebben er voordat we hier naar toe kwamen vijf dagen Kuala Lumpur opzitten en so far, I like it! 

Voordat we naar Maleisie vertrokken zaten we nog een week op het Thaise eiland Kho Samui. De bedoeling was om daar lekker 6 dagen te relaxen, maar uiteindelijk is het daar niet echt van gekomen. Ik heb daar een voedselvergiftiging opgelopen waardoor ik me echt zo beroerd heb gevoeld. Daarbovenop kreeg ik ook nog eens griep waardoor ik niet meer van het eiland heb gezien dan mijn bed. Ook moesten we nog van alles regelen voor onze verdere reis wat echt nog nooit zoveel moeite heeft gekost als deze keer! De planning was om na Kho Samui nog vier dagen naar Kho Tao te gaan, een ander Thais eiland, maar de ferry en het hotel werd allemaal onbetaalbaar. We hebben daarom besloten om gelijk door te gaan naar Maleisië. De bedoeling was om de trein te nemen, maar dat was nauwelijks te boeken dus toen zijn we uiteindelijk in het vliegtuig beland richting Kuala Lumpur. In Azië zijn dingen soms best moeilijk te regelen, want al die kleine toeristenbureaus zijn ook niet echt te vertrouwen. De een vertelde dat we makkelijk een treinticket konden boeken voor de volgende dag en de ander vertelde dat dat niet mogelijk was en je alleen een week van tevoren een treinticket kon boeken. De Nederlandse eigenaar van het hotel bood ons aan om mee te rijden naar de grens van Maleisië want hij moest daar een stempel halen voor zijn visum. In het begin klonk dit wel als een goed idee, maar dat was het dus niet. We hadden mee kunnen rijden tot een bepaald punt op de grens en dan hadden we het vanaf daar zelf allemaal maar moeten uitzoeken. Het vervoer is hier toch allemaal al zo goed geregeld maar niet heus, dus ik zag het niet zo zitten om ergens in de avond bij de grens gedropt te worden en dan nog te moeten uitzoeken hoe we naar het plaatsje komen waarvandaan de trein gaat. Dan was nog maar de vraag of de trein wel reed, want dat weet je maar nooit hier en op Internet is ook haast niks te vinden over treintijden enz. Uiteindelijk, na heel wat uurtjes haha, hebben we toch maar besloten om een vliegticket te boeken. 

23 februari vlogen we naar Kuala Lumpur. Van tevoren hadden we al een goedkoop hostel geboekt voor vijf dagen. Echt ongelofelijk, maar wat wen je weer snel aan 2-persoons hotelkamers met eigen badkamer. We moesten weer zo wennen aan een hostel en dat terwijl we twee maanden lang in Australië nergens anders hebben geslapen dan in hostels. Nou moet ik wel zeggen dat dit hostel in Kuala Lumpur wel weer even heel wat anders was dan de normale hostels in Australië. Onze kamer was gewoon een hok van 1.5 bij 2 meter zonder raam. Er stond alleen een stapelbed in en onze backpack paste er nauwelijks bij... Ook de badkamers leken net uit een of andere horrorfilm te komen. Het was een soort van lange gang en aan het eind was een wc en douche. Het waren ook gewoon betonnen muren... Ik vraag niet om een luxe badkamer, maar een likje verf had wel leuk geweest haha. 

Kuala Lumper was echt heel leuk! We zijn naar Times Square geweest, echt een gigantische shoppingmall met negen verdiepingen vol met restaurants, winkels en zelfs een bioscoop, bowlingbaan en soort van mini pretpark met een enorme achtbaan vanbinnen! Ik geloof ook dat er op elke verdieping wel drie keer een Starbucks zat. Naast Times Square shoppingmall zijn we ook naar The Golden Triangle geweest, wat me een beetje deed denken aan een soort van mini Times Square in New York. Omdat New York mijn lievelings stad is, vond ik dat natuurlijk helemaal geweldig haha. Had ik toch maar even mijn eigen Aziatische mini Times Square! We zijn ook nog een dag naar boven geweest in de Kuala Lumpur Tower voor een uitzicht over heel de stad. Van de ene toren zijn we daarna naar de andere toren gegaan, de 'Twin Tower', een soort van het symbool van Kuala Lumpur. De laatste dag zijn we naar Batu Cave geweest, wat wel een beetje tegenviel. Toen we daar aankwamen, zag het er wel leuk uit. Er stond een hele grote gouden boeddha met een enorme trap richting de grot. Als we hadden geweten dat die grot helemaal niks voorstelt, hadden we nooit die trap opgegaan haha. Wat een treden! Je leest ook overal dat er in die grot apen zitten. We hebben dus geen 1 aap gezien, maar wel kippen... Twee kippen vonden het leuk om te gaan vechten precies op het trapgedeelte waar Inge en ik zaten. Hoe we van die trap afgesprongen zijn willen jullie niet weten... Na 10 minuten hadden we de Batu Cave al verlaten, want de grot was eigenlijk niet meer dan een verzamelplek van stalen hekken. 

27 februari hebben we de bus gepakt naar de Cameron Highlands. De Cameron Highlands zijn echt hele mooie theeplantages hier in Maleisië. Je hebt er ook aardbeienvelden, vlindertuinen en plaatsen waar ze honing maken. We zitten hier in Brinchang, een klein dorpje vlakbij de theeplantages. De dorpjes hier doen me heel erg denken aan Duitsland en ook het weer. Het is hier een stuk kouder en hebben ook best vaak regen in de middagen. De dag dat we hier aankwamen, hebben we niet zoveel gedaan. We hadden er net een busreis op zitten van 4 uur en we kwamen eind van de middag aan in ons hotel. Ik moet zeggen dat het toch wel weer lekker is om een eigen hotelkamer te hebben hoor! We hebben nu zelfs filmchannel, dus we komen amper onze kamer uit haha. Vandaag hebben we een kleine tour gedaan naar de highlands van het gebied. Was wel even leuk want op die manier hebben we nu een beetje gezien hoe het gebied eruit ziet. We zijn eerst naar een rozenkwekerij geweest en een gezellig straatje met allemaal kleine winkeltjes en kraampjes met fruit enz. Daarna zijn we naar de theefabriek geweest en hebben we een deel van de Cameron Highlands gezien. Het ziet er precies zo uit als op de foto's op google, het is echt zo mooi om te zien! Ik heb uiteraard echte thee van de Cameron Highlands meegenomen! Na de theefabriek zijn we naar de vlindertuin geweest, naja iedereen van de groep behalve ik haha. De grootste nachtmerrie is om ooit nog eens door een vlindertuin te lopen, dus no way dat ik meeging. Daarna kwam mijn nachtmerrie nummer twee, want we gingen naar een plek waar honing wordt gemaakt en dus ook miljoenen bijen zitten. Ik had verwacht dat we die bijen wel achter glas zouden zien, maar de gids vertelde dus iets anders... Gids: 'Oke mensen, we gaan straks tussen de bijen lopen. Het is middag dus nu zijn ze erg actief. Bijen doen niks zolang je maar rustig door blijft lopen en niet om je heen gaat meppen.' Ja... toen waren er ineens wat meer mensen van de groep die niet meegingen haha. Het is maar goed dat de gids dit vertelde voordat we naar binnen gingen want anders had ik schreeuwend en rennend door dat bijen-gebeuren gegaan haha. Na deze nachtmerrie hebben we nog een tempel bezocht en werden we daarna weer naar het hotel gebracht. We zijn in de middag teruggekomen en vanaf dat moment begon het is ineens keihard te regenen. Thank God voor filmchannel haha! We hebben nu nog drie nachten hier voordat we naar het national park 'Taman Negara' gaan. Morgen en overmorgen gaan we dus zelf lekker op pad in de Cameron Highlands. 

We vermaken ons hier nog wel even. De tijd gaat zo snel nu. Het is heel raar dat ik over een maand alweer terug in Nederland ben. Ik kijk er nu wel heel erg naar uit, maar het besef komt nu ook wel dat we echt bijna naar huis gaan wat betekent dat onze reis dus ook bijna voorbij is.

Ik heb geprobeerd mijn foto's te oploaden op Facebook, maar dat werkte niet... Dus ze komen zo snel mogelijk! 

Liefs uit Maleisie

  • 28 Februari 2012 - 17:56

    Carla:

    Meissie meissie meissie,

    Wat een verhaal weer ben wel megatrost op je. Volgens mij heb je al veel meer gedaan en gegeten dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden. Als er mensen zijn die de fotos van de vlindertuin willen zien moeten ze maar op Inge dr Facebook kijken toch? Je bent een kanjer en je bent er nog niet nog een maand en dan pas staan we je op te wachten op Schiphol (als je mazzel hebt dan en het spandoek klaar is). Haha. Lieverd nog heeeeel veeeeel plezier en blijf schrijven want daar beleef ik ook zoveel plezier aan.
    Dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 19915

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: