Time flies - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

21 November 2011 | Nederland, Rotterdam

Nog maar een paar dagen in Nederland voordat mijn reis gaat beginnen! Het rare hiervan is dat ik nog steeds geen idee heb dat ik écht wegga... Ik denk dat dit gevoel pas komt op het moment dat ik in het vliegtuig stap. Best raar, aangezien deze laatste weken alleen maar hebben bestaan uit reisplannen maken en het kopen van reisspullen. Ook heb ik vorige week mijn laatste werkdag gehad, wat best vreemd was. Ik moet er toch echt aan gaan geloven dat mijn reis bijna gaat beginnen!

De voorbereidingen verlopen allemaal goed. Ik heb al mijn reisspullen al gekocht - op een wereldstekker na - en al klaar staan op mijn bureau. Ik heb voor de grap van de week alles gewogen en ik kom op zo'n 9 kilo. Valt dus reuze mee! Mijn super schattige reisföhn en mini stijltang gaan daarom gewoon met mij mee op reis! ;) Van de week ben ik een dagje naar Inge geweest in Almere om samen nog wat reisspullen te kopen, en hoe leuk is het om nu in Nederland flessen After Sun en zonnebrand af te rekenen bij de kassa haha. Sowieso word ik wel vrolijk van de inhoud van mijn backpack. Korte broekjes, zomershirtjes, bikini's, maar ook een strandlaken en zonnebril ontbreken niet. Ondanks dat ik geen hekel aan de winter heb, vind ik het niet erg dat ik nu met Kerst in mijn bikini aan het strand lig in Sydney. Weer een keer wat anders dan sneeuwpoppen maken of bekogeld worden met sneeuwballen.

Verder zijn ook de wat meer 'serieuze' zaken geregeld, zoals een internationaal rijbewijs, visum voor in Australië en de nodige hostelovernachtingen. De eerste 3 dagen van de reis hebben we al een hotel geboekt voor in Dubai. Hier blijven we vanaf 1 december en 4 december vliegen we verder naar Australië. Wat wel grappig is, is dat het 2 december een nationale feestdag in Dubai is. Dit betekent dat we worden verwelkomd met kamelenoptochten door de straten in Dubai. Omdat het in de periode van Kerst en Oud en Nieuw altijd erg druk is in grote steden, hebben we ook al ons hostel geboekt in Sydney. Gelukkig dat we dit van tevoren hebben gedaan, aangezien de hostels daar nu al vol zitten. We blijven 11 dagen in Sydney om Kerst en Oud en Nieuw te vieren!

Naast al het positieve wat ik hierboven genoemd heb, heb ik natuurlijk ook wel momenten dat ik denk: 'waar ben ik aan begonnen?', 'waarom ga ik zo lang weg?' en 'waarom ga ik zó ver weg?' Ik ben al best op veel plaatsen geweest, maar ik ben nog nooit eerder zo lang van huis geweest. Ik wil ook nog niet aan het moment denken wanneer ik op Schiphol afscheid moet nemen van alle lieve mensen hier. Ik denk dat ik 'thuis' ook wel ga missen, maar als ik denk aan al het moois wat ik ervoor terug krijg, heb ik stiekem ook wel heel veel zin om weg te gaan. Ik ga zoveel mooie dingen zien en leuke dingen doen dat ik een beetje een dubbel gevoel heb. Aan de ene kant ga ik iedereen missen en vind ik het stiekem ook best wel een beetje eng, maar aan de andere kant heb ik er ook zoveel zin in en zou ik het niet erg vinden om morgen al te vertrekken. Ik ga eindelijk naar het land waar ik al zolang naar toe wil en 4 maanden lang vakantie vieren lijkt me ook zo slecht nog niet. ;)

Ik ga de laatste dagen nog lekker genieten van mijn leventje hier in Nederland. Er staan ook nog leuke dingen op de planning. Zo ga ik onder andere van de week nog uiteten met de chica's waarmee ik mijn minor Spaans heb gevolgd en ook houd ik zaterdag 26 november nog een 'afscheidsfeestje'. Ook besteed ik de laatste dagen uiteraard nog tijd met mijn familie, vriend, vrienden en zal ik regelmatig samen met mijn moedertje 's middags op de bank 'Het kleine huisje op de prairie' kijken.

Dit was denk ik mijn laatste bericht uit Nederland en mijn volgende bericht zal dan ook waarschijnlijk uit Dubai of Australië komen! :D Ik ga jullie tijdens mijn reis zo goed mogelijk op de hoogte houden van alles!

Liefs,
Sharona


  • 21 November 2011 - 17:28

    Sarah:

    Whaaa het gaat nu echt heel erg snel! Ook al zien we elkaar de laatste tijd niet zo heel veel meer, ik ga je wel echt missen hoor dudie! :( Maar heb zin om al jullie verhalen te volgen, dus zorg er maar voor dat je vaak wat schrijft! :p Zie je gezellig woensdag nog! :D Dikke kus! xxx

  • 21 November 2011 - 17:52

    Arabella:

    Je gaat niet net voor vertrek nog een verslagje schrijven?!?!

  • 21 November 2011 - 18:04

    Sharona:

    Dudie!
    Ik ga jou ook missen hoor! Mis die tijden op school, buiten school en de lunches bij La Place nu al! :(
    Ik ga proberen zoveel mogelijk te schrijven! Doe ik tenminste nog een soort van wat met onze opleiding haha.
    Tot woensdag! Heb er zin in! :D
    XXX

  • 21 November 2011 - 22:17

    Melissa:

    Hee Sharona,
    Die laatste dagen thuis en dat moment op Schiphol gaan gepaard met spanningen, maar eenmaal weg... is weg haha! Dan kijk je vooruit!

    Ik zou voor de zekerheid toch ook wel een shirt met lange mouwen inpakken, want in Sydney regent het deze week ook wel veel! You never know ;) !!

    Geniet van je laatste dagen thuis !!
    x Melissa

  • 22 November 2011 - 08:50

    Steef:

    Hee chica!

    Ik ga je volgen hoor, leuk om alles zo te lezen! Woensdag gaan we lekker bijkletsen en nog even lekker lachen!
    Heb er zin in :-)
    Hasta miercoles chica!!

    Grande beso!

  • 22 November 2011 - 17:05

    Bitchbol:

    Cutiepie,

    ik ga je missen. Kan niet wachten op al je mooie verhalen! Geniet ervan.
    Gelukkig zie ik je deze week nog eventjes.

    xxxxxxx,
    bitchbol nicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 19922

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: