The beginning of our trip - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sharona Bol - WaarBenJij.nu The beginning of our trip - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

The beginning of our trip

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

04 December 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vanuit Dubai mijn eerste reisverslag en wat hebben we al veel gezien, gedaan en meegemaakt. Het begon allemaal op Schiphol met afscheid nemen, wat helemaal niet leuk was. Ik dacht dat dat rotgevoel wel over zou zijn op het moment dat we door de douane zouden zijn, maar niet dus... We voelden ons allebei eigenlijk nog rotter toen we in de gate stonden te wachten  en als verrassing had het vliegtuig ook nog eens vertraging. 

De vlucht was wel helemaal goed. Je had allemaal een eigen schermpje met super veel films en series. Speciaal voor Stevie wil ik vermelden dat zelfs Glee the Movie aanwezig was. Je raad natuurlijk wel welke film ik als eerst gekeken heb haha. De rest van de vlucht heb ik me vermaakt met Gossip Girl en chocolade kruidnootjes, een goede combinatie al zeg ik het zelf. Emirates is een hele goede vliegmaatschappij, maar heeft wel wat vreemde dingen. Zo kregen we net na het opstijgen een warme doek om je handen schoon te maken (zo'n doekje wat ze ook altijd bij de Chinees hebben). Een man schuin voor ons had dat geloof ik niet helemaal begrepen en begon met een hele schoonmaakbeurt van z'n oren tot onder z'n oksels... 

Aangekomen in Dubai moesten we eerst nog een kwartier vanaf het vliegtuig met de bus naar het vliegveld. Propvol zat die bus... en daarna moesten we ook nog eens 3 kwartier in de rij bij de douane staan. Vrolijk word je daar niet van als je 's nachts aankomt en typisch Inge en Sharona op dat moment: klagen, klagen en klagen haha.

Uiteindelijk waren we kwart voor 3 in de nacht aangekomen in het hotel. Ook daar verliep alles weer super goed... niet dus. Ze konden onze reservering niet vinden en hadden ook geen kamer meer over. Uiteindelijk hebben we een kamer met twee 1-persoonsbedden gekregen in een hele grote kamer in het hotel daar. We mochten niks aanraken en alleen in die kamer blijven. Het was volgens mij een kamer van een gezin die er 1 nachtje niet was, want er stonden allemaal schoenen naast de deur en zelfs de tandpasta en tandenborstels lagen nog op de wastafel. Het enige wat we wilden was een bed en het kon ons die nacht allemaal niks meer schelen, dus zijn gelijk gaan slapen (nadat we als een stelletje klunzen spullen uit onze backpack hebben gehaald). We kregen na die nacht gelukkig wel een eigen kamer.

De volgende dag hebben we heel veel gezien van Dubai. Wat een stad! We zijn eerst naar Burj Khalifa geweest, het hoogste gebouw van de wereld. Was heel leuk om gezien te hebben. Verder hebben we daar gewoon rondgelopen en zijn we lekker gaan verdwalen in de Dubai Mall. Wat is dat groot vanbinnen! Er ligt zelfs een ijsbaan in.

Vandaag zijn we eerst naar Burj al Arab geweest, het enigste luxe 5-sterren hotel. Daarna hebben we de taxi gepakt (kost hier helemaal niks) en zijn we naar de palmeilanden geweest, naar het Atlantis hotel. Echt een super luxe en groot hotel. Eind van de middag gingen we naar Jumeirah, een leuk dorpje. We hebben daar ook gegeten aan het water. Het was best een luxe restaurant en hadden samen voor 40 euro aan eten en drankjes. Na een half uur wachten op de rekening hebben we nooit die 40 euro hoeven betalen omdat we (heel avontuurlijk) zijn weggelopen. Helemaal niks voor ons, maar omdat het zo lang duurde, hebben we gewoon de gok gewaagd. Die 40 euro extra is nu dus wel heel handig als arme backpacker, maar we werden al snel gestraft toen we het dorp uitvluchtten. De taxi had ons namelijk niet genoeg geld teruggegeven, maar uitgerekend kwam dat op 2 euro, dus we hebben vandaag alsnog winst gemaakt haha.

In de avond gingen we onze backpacks halen in het hotel. Daar kwamen we een Nederlandse vrouw tegen waarmee we wel leuk konden praten, dus die nodigde ons uit om wat te drinken op haar kamer. Ze is naar Dubai gekomen om te gaan kunstschaatsen. Er zijn in Dubai ook 3 schaatsbanen, maar de mensen hier kijken nog steeds vreemd op als ze schaatsen zien. We hebben geloof ik heel haar levensverhaal gehoord met veel heftige verhalen over wat ze allemaal heeft meegemaakt. Daarna hebben we de taxi gepakt richting het vliegveld, waar ik nu dit verslag zit te typen. Moeten nog heel wat uurtjes hier wachten op onze vlucht naar Melbourne. Ik kan me nu al verheugen op al die leuke films in het vliegtuig!

Hebben deze eerste dagen al zoveel meegemaakt en ben denk ik 80% daarvan vergeten te schrijven, maar we hebben het wel heel leuk. De avonden zijn tot nu toe nog wel vervelend, omdat we het dan over 'thuis' hebben. We beseffen allebei nog steeds niet dat we 4 maanden weg zijn en die 4 maanden niet naar huis gaan. Dat is dan nog wel even moeilijk, maar dat rotgevoel wordt hopelijk steeds wat minder. Zelfs de relatie tussen mij en mijn backpack is al verbeterd. Ik kan eindelijk alles vinden en hem dicht krijgen haha. Alles went dus wel heel snel. 

Nog een paar uurtjes wachten en dan gaan we eindelijk naar Australië! We moeten dan toch echt ons luxe Dubai-leventje omruilen voor het echte backpackersleven. Overal de taxi voor nemen, zal dan ook niet zo snel meer gebeuren haha.

Ik laat snel weer wat van me horen uit Australië! Ook zal ik proberen om zo snel mogelijk de foto's van Dubai op mijn Facebook te plaatsen.

Liefs uit Dubai

  • 04 December 2011 - 00:26

    Jeanet Heeren:

    He Sharona,
    Aller eerst wat kan jij leuk schrijven zeg tijdens het lezen zie ik het zo voor me. Leuk dat je al zoveel hebt gezien en mee gemaakt spannend allemaal. Ik denk dat het idee van thuis wel minder wordt hoor over een paar dagen nu is alles nog vreemd en nieuw.ik hoop dat je vlucht snel en voorspoedig zal verlopen en ik kijk uit naar je nieuwe verslag ik vond het heel leuk om te lezen. Doe voorzichtig en heel veel plezier de komende tijd daar. xxxxx

  • 04 December 2011 - 03:06

    Arabella:

    Oeh, klinkt allemaal erg spannend! Ik wacht met spanning op de foto's! :)

  • 04 December 2011 - 09:15

    Steef:

    Hee chica, wat leuk dat je aan me dacht tijdens de film ;-) Echt super leuk om die verhalen en avonturen te lezen! Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Goede vlucht en tot in Australië! Grande beso <3

  • 04 December 2011 - 12:23

    Marco:

    ik heb allereerst een vraag, ben je voor je studie naar al die bestemmingen?

    met vriendelijke groet marco.
    www.marcomeulendijks.nl

  • 04 December 2011 - 13:16

    Karla Pieterse:

    goeie vlucht meis !!!
    leuk om je verslag te lezen!!!
    niet te vaak zonder te betalen weglopen he!!!
    anders krijg je straks een ander soort vakantie hahaha achter trallies!!!
    xxxx tot snel

  • 04 December 2011 - 16:07

    Charlene:

    Leuke dingen hebben jullie al meegemaakt! Ik wens jullie een hele fijne vlucht naar Australië. Spreek je snel weer.
    Kuss

  • 04 December 2011 - 18:11

    Sarah:

    Wat leuk allemaal zeg!! Hahaha nou goed dat jullie zijn weggelopen hoor, moeten ze maar niet zo sloom zijn! :p Oeeh jullie zitten nu in het vliegtuig naar Melbourne!! :D Heeel veel plezier en kijk al uit naar jullie volgende verhalen!! Dikke kus voor jullie allebei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 19930

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: