In the middle of nowhere: Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu In the middle of nowhere: Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

In the middle of nowhere: Alice Springs

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

13 December 2011 | Australië, Alice Springs

We zijn nu 3 dagen in Alice Springs en ik ben tot de conclusie gekomen: ik blijf voor altijd in de stad wonen! We zitten hier echt in the middle of nowhere tussen 6.000.000 spinnen, vliegen en sprinkhanen... Great!

Voordat we de bewoonde wereld verlieten, hebben we nog een paar leuke dagen gehad in Melbourne. Toen we een hele warme dag hadden, zijn we met 3 Nederlandse meiden (Elly, Marjolein en Marije) naar het strand geweest in het zuiden van Melbourne. Verder hebben Inge en ik nog lekker in parkjes gezeten met uitzicht op de 'skyline' van Melbourne en zijn heel actief (wat echt een heel eind lopen is) naar de Royal Botanic Garden geweest. Aangekomen in de tuinen waren we zo kapot dat we maar een klein gedeelte van het hele park hebben kunnen zien. We hebben de laatste dagen ook vaak over Swanston Street gelopen, misschien wel 1 van de gezelligste straten van Melbourne. Je heb daar allemaal winkeltjes, restaurants en mensen die allemaal shows weggeven op straat. Verder hebben we ook nog wat minder leuke klusjes gedaan, zoals: wassen, voor de eerste keer koken in een overvolle keuken, backpack opruimen en onze Australische simkaart activeren. In de keuken waren we niet graag want onze pot Nutella is gestolen... Echt super lullig. :-( Die Australische simkaart hebben we ook nog steeds niet gedaan. Het gaat namelijk niet zo makkelijk en je word hier zo lui dat je zulk soort klusjes gaat uitstellen.

Ondanks dat we in het begin wat 'opstartproblemen' hadden waardoor we Melbourne in het begin ook niet zo boeiend vonden, zijn we het wel een hele leuke stad gaan vinden. Nu we in Alice Springs zijn, missen we Melbourne zelfs! Er is daar zoveel cultuur en de sfeer is er echt super. Helaas moesten we 11 december toch echt Melbourne verlaten...

En nu zitten we in Alice Springs. Dit was even wennen. Je ziet hier veel moderne aboriginaks. Het is echt duidelijk te zien dat ze van de apen afstammen. Ze stinken ook echt verschrikkelijk! Zelfs zo erg dat we ons adem in moeten houden als ze voorbij lopen. De vrouwelijke aboriginals hebben overal haar op hun gezicht en sommige hebben zelfs een baard! De schoonheidsprijs verdienen ze in ieder geval niet.

Maargoed, 11 december zijn we hier aangekomen na een vlucht van 2 uur en een kwartier. Toen we boven Alice Springs vlogen, viel het wel op dat we echt in the middle of nowhere zitten. Toen we aankwamen bij het hostel 'Toddy's Resort' (wat je nauwelijks een resort kan noemen) bleek dat ook echt zo te zijn. We hadden echt geen idee wat we van Alice Springs moesten verwachten. We dachten aan een cowboy-dorpje met stofwolken die over de straten waaien. Nou gelukkig viel dit mee en heb je in het centrum gewoon een supermarkt en zelfs een tattooshop. Maar echt... het is net of ik in een aflevering van 'Het kleine huisje op de Priarie' ben beland.

Het hostel is niet echt geweldig. De kamer is echt vies en zit vol met spinnen. Gelukkig kwam een vrouw van het hostel de boel schoonmaken en de spinnen weghalen. Ze zei: deze spinnen bijten geen mensen, maar zijn wel giftig. Oke... Weten nog steeds niet wat we daar nou van moeten denken... We hebben daarom een bus onsectenspray gehaald bij de receptie en deze helemaal leeggespoten in de kamer. Niet dat het heeft geholpen want de eerste avond lag er al een spin naast me op mijn kussen. Ik heb (held dat ik ben) de spin gedood en ergens achter het bed gegooid met mijn laken. Moet het nu toch echt zelf doen aangezien ik mijn daddy nu niet meer kan roepen om hulp.

We zijn hier in Alice Springs de berg opgeweest via de lionswalk. Boven heb je dan een uitzicht over de stad. Ook zijn we naar de Botanic Gardeb geweest, waar ik zelfs door velden mey honderde sprinkhanen ben gelopen. Even serieus, ik vind mezelf echt een held. Je merkt nu al dat we steeds minder moeilijk worden. Ontbijten hier gewoon in ons pyama en zonder make-up. Omdat het hier zo heet is dragen we hier sowieso minder make-up en eerlijk gezegd kan het me ook niks schelen. Hoe schattig ze ook zijn, ik heb nog steeds mijn mini-stijltang en fohn niet gebruikt.

Morgen gaat eindelijk onze tour door de outbacl beginnen!

Liefs uit Alice Springs!

P.S. Ze hadden bij het ontbijt pindakaas! Dus ik kon na lange tijd weer eens aan pindakaas ruiken (mijn rare verslaving)!

  • 13 December 2011 - 08:27

    Sarah:

    Dudie! Het is zo leuk om jullie verhalen te lezen! Fotos zien er ook heel mooi uit!! Wow ik ben echt trots op je dat je zelf een spin hebt gedood! Weet niet of ik je dat na zou doen XD Maar jullie hebben t daar tussen de insecten 100 x beter dan in Nederland! Ik zit nu namelijk in de bus naar mn werk en t regent keihard en t stormt! Geniet er dus van jullie twee en veel plezier! Dikke kus! Xxx

  • 13 December 2011 - 09:46

    Erna:

    Hallo meiden, wat een story zeg haha
    Spinnen ,had gewoon niet meer geslapen, geloof me. Mijn complimenten voor jullie.
    Het is enig om te lezen hoe jullie het doen. Had er graag bij willen zijn.

    En wat de make-up betreft, jullie zien er gewoon ook stralend uit.
    Succes met de volgende trip. X

  • 13 December 2011 - 11:12

    Carla:

    Ik ben zo trots op jullie, WOESTIJNRATJES!!!
    Geweldig zoals jullie het doen en toch ook heel erg genieten. Jullie zijn er nu toch dus hup weg met die beesten. Heel veel plezier in de outback, sterkte met de hitte, veel water drinken dus en tot over een week. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19925

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: