All I want for Christmas is... Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu All I want for Christmas is... Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

All I want for Christmas is... Sydney!

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

24 December 2011 | Australië, Sydney

Sinds gisteravond zijn we in aangekomen in Sydney! Na een vermoeiende tour door de outback en daar achteraan gelijk een wijntour, hebben we de afgelopen dagen ook nog de Great Ocean Road gedaan. We hebben het maar druk met al dat reizen.

Nog helemaal verrot van alle tours, werden we 20 december om 07:10 uur opgehaald voor jawel... nog een tour. We zijn richting The Grampians gereden wat een heel mooi gebergte is tussen Adelaide en het beginpunt van The Great Ocean Road. Allereerst zijn we naar McKenzie Falls geweest. Hier moesten we eerst 2400 stappen naar beneden om bij de waterval te komen. En wij maar denken dat we geen extreme wandelingen in het vooruitzicht hadden. Na de McKenzie Falls zijn we doorgereden naar The Balconies. Hier moesten we juist een heel stuk omhoog klimmen voor een super mooi uitzicht over het gebergte. Na alle wandelingen zijn we naar het hostel gegaan wat echt midden tussen de wilde kangeroos staat. Zo leuk! We zijn daarom eerst wat gaan rondlopen daar en zo'n 1000 foto's van alle kangeroos gaan maken. 

De volgende morgen hadden we als ontbijt: pancakes! Het was maar goed dat we zo goed ontbeten hadden want we hadden namelijk weer een wandeling voor de boeg van 2 uur door het gebergte van The Grampians. De wandeling was wel weer super mooi, maar na 5 dagen klimmen, wandelen en nog steeds helemaal verrot te zijn, heb je het ook wel eens gehad met die extreme wandelingen. Toch was het wel weer de moeite waard. Na het wandelen zijn we echt begonnen aan The Great Ocean Road. Eerst zijn we gaan lunchen op een plek waar ze ook koala's hebben die daar in het wild leven. Zo schattig! Ik ben echt verliefd geworden op die beesten (sorry Stefan). Ik geloof dat Inge en ik eerst 10 minuten lang met een verliefde blik naar die koala hebben gestaard haha. Het eetste punt waar we gestopt zijn op The Great Ocean Road is 'The Bay of Islands. Daarna zijn we gestopt bij 'The Bay of Martyrs', 'The London Bridge', 'Lock and George' (mooi strand) en 'The 12 Apostelen'. Eigenlijk allemaal rotsen die uit het water steken haha. De kust is wel heel mooi om te zien in het zuiden. Na alle stops zijn we naar ons hostel gereden in Prince Town (aantal inwoners: 6) om te eten. Na het eten zijn we gelijk weer de bus ingestapt om de 12 apostelen te bekijken met zonsondergang. Was zo mooi! Echt een goede afsluiter van de 2e dag Great Ocean Road! 

De volgende dag zijn we 08:00 uur vertrokken naar het strand van de apostelen: Gibson Steps. Na het strand moesten we natuurlijk nog een keer wandelen (alsof ik dat de laatste dagen nog niet genoeg heb gedaan). Dit keer was het niet in een gebergte, maar in een regenwoud: Ngatanwarr, Triplet Falls. Was heel leuk om even een uurtje doorheen te hebben gelopen. Vervolgens hebben we nog op meerdere punten gestopt langs The Great Ocean Road, om even van de mooie uitzichten te genieten. In de middag hadden we een BBQ aan het strand en zijn we daarna doorgereden naar de Surfcoast, het laatste gedeelte van The Great Ocean Road-tour. 

Na alle tours ben ik blij dat we nu even 10 dagen op dezelfde plek in Sydney blijven. Even tot rust komen en geen drukke schema's meer. We zijn nu 3 weken in Australie en hebben al zoveel gezien in korte tijd. Wat we allemaal in Sydney gaan doen, zien we wel. Heerlijk om even niks gepland te hebben en gewoon af te wachten wat er op ons pad komt. We gaan hier nog wel wat trips doen naar The Blue Mountains en misschien een dagje naar Canberra, maar we gaan alles nu lekker zelf doen. Voorlopig even geen tours meer voor ons haha. 

Het was ook zo'n goed gevoel om Melbourne weer in te rijden na 2 weken. Was ook wel grappig om weer bekende te zien in het hostel die we al kenden van de periode dat we in Melbourne zaten. We hadden jammer genoeg maar 1 nachtje daar voordat we de trein moesten pakken naar Sydney. Het was niet leuk om voor de  2e keer afscheid te moeten nemen van Melbourne... :( De treinreis naar Sydney duurde 11,5 uur en door de drukte zaten Inge en ik apart van elkaar, dus ik heb heel wat verschillende figuren naast me gehad. Ik kreeg een of andere vent naast me die onder de tattoo's zat en die het eetste half uur zoveel praatte tot ik er helemaal gek van werd. Hij vertelde over zijn scheiding, de bosbranden hier, over walvissenjacht en nog meer onderwerpen wat me totaal niet boeit. Hij komt echt uit Australie waardoor ik 80% niet eens kon verstaan door zijn accent. Omdat ik niet met hem wilde praten heb ik 2 uur lang gedaan alsof ik lag te slapen... en dat was best lastig! Het erge was dat hij af en toe nog echt checkte of ik lag te slapen. Ondertussen zat die ook nog eens de ene na de andere bier te drinken waardoor die scheef door de trein liep en als die naar de wc ging zijn slippers vergat. Ik was zo blij toen Inge me kwam redden, want een vrouwtje wilde ruilen zodat we bijelkaar konden zitten. 

Ondertussen zitten we nu in Sydney en vandaag gaan we uiteraard op zoek naar een kerstmuts! Net hebben we de was gedaan van de afgelopen 2 weken en geloof me, je wil onze kleding niet zien na een paar dagen in de outback. Mijn witte vest is gewoon helemaal bruin haha. Straks gaan we lekker voor het eerst Sydney verkennen, boodschappen doen en even bedenken wat we morgen met Kerst gaan doen. We hebben echt totaal geen Kerstgevoel en daddy, ik ga je varkenshaas dit jaar wel missen hoor! Het hostel waar we inzitten is opzich wel oke. Alleen gaat het hier geloof ik alleen maar om hoe dronken je kan worden. We zitten ook echt in de hoerenbuurt van Sydney, maar we overleven het wel. We hebben lekker een 3-persoonskamer en eindelijk weer een aparte vrouwenbadkamer. In Adelaide hadden we een gemengde en ik kon er maar niet aan wennen. Hoeveel gasten me daar in mijn ondergoed hebben gezien, heb ik maar niet bijgehouden haha. 

Voor iedereen een fijne Kerst en alsvast een gelukkig nieuwjaar! Hier in Sydney gaat dat vast wel lukken!

Liefs uit Sydney

  • 24 December 2011 - 06:34

    Véronique:

    Bedankt voor jouw kaart en je mooie verhalen. Fijne kerstdagen en een gezond 2012 toe gewenst

    Jules, Véronique, Tommy, Jeroen en Stefan

  • 24 December 2011 - 08:47

    Anneke:

    jeetje wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die 3 weken dat jullie er zijn. Ik heb nu wel het idee dat jullie helemaal gewent zijn aan het leven daar. Je foto's op facebook zijn ook leuk, die koala in de boom vind ik helemaal te gek.

  • 24 December 2011 - 11:21

    Charlène :

    Je heb weer eens veel meegemaakt. Ik heb je foto's bekeken op facebook, erg leuk & mooi! Heel veel plezier de komende dagen in Sydney. Ik stuur je snel weer een mail na de kerstdagen, hoe het hier is.

    Fijne kerstdagen en geniet ervan!

    Kus

  • 24 December 2011 - 12:44

    Regina:

    Oh sharona, zo leuk om dit allemaal te lezen!! Ik krijg weer flashbacks naar mijn eigen reis.. En gemeen, want jij zorgt er nu gewoon voor dat ik heimwee krijg haha :( Ontzettend veel plezier meis, maar dat gaat helemaal goedkomen!! xxx

  • 24 December 2011 - 14:31

    Carla:

    Jemig wat een belevenissen weer. Verliefd worden op een koala?!?! Hopelijk niet op dezelfde als Inge!!! Grapje. Rust lekker uit in Sydney en ben wel benieuwd wat jullie daarna weer gaan verzinnen om te doen. Fijne kerst met mijn meissie, we zullen veel aan jullie denken. Dikke kus.

  • 24 December 2011 - 16:23

    Erna:

    Fijne kerstdagen daar in het verrre Sydney.

    XXX

  • 24 December 2011 - 20:05

    Rob:

    Hoi sharona,

    Even een berichtje van de vader van je reisgenoot.
    Goed te horen dat jullie even tot rust kunnen komen.
    Blijf genieten en laat het allemaal goed tot je doordringen want waarschijnlijk kom je nooit meer in dat deel van de wereld.
    Ik wens je een goede kerst ondanks dat het totaal anders is dan in nederland en vooral een goed uiteinde.
    Blijf genieten,
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 24 December 2011 - 23:12

    Ben:

    Heyy Niggie!

    Het is leuk om al je avonturen in Australie zo op de voet te kunnen volgen. Ik lees de stukjes die je schrijft dus ook maar al te graag ;) Maak nog maar veel mooie foto's en geniet van je tijd daar. Het is tenslotte een ervaring die je niet snel een tweede keer meemaakt!

    Bedankt nog voor je leuke kaartje en wij wensen jou vanuit het regenachtige Rotterdam natuurlijk ook een hele fijne Kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar! (jaloers.. Sydney.. mooi vuurwerk.. :o )

    -xXx-

    Ps. Maak je maar geen zorgen om dat varkenshaasje, daar heb ik nog wel ruimte voor ;)

  • 27 December 2011 - 13:11

    Oma Kitty:

    Bedankt voor de kaart. Ik wens je een heel gelukkig nieuwjaar. Wat een leuke verhalen, ik geniet ervan. Ik zal blij zijn als je weer terug bent. Groetjes en een kus, je oma

  • 28 December 2011 - 00:33

    Arabella:

    Leuk al die tours! Hoop dat je een fijne kerst hebt gehad en alvast een gelukkig nieuwjaar!

  • 29 December 2011 - 18:27

    Oscar :

    ik blijf je volgen ik vind jou verhalen tof en ik wens je een gelukkig nieuw jaar en ook voor jou vriendin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 20128

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: