My life in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu My life in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

My life in Sydney

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

30 December 2011 | Australië, Sydney

We zijn nu alweer een paar dagen in Sydney en er is alweer een hoop gebeurd. Allereerst hebben we dingen geregeld voor de oostkust, hebben we onze plannen gewijzigd voor Azie en hebben we natuurlijk 'Kerst zonder de familie in Nederland' gevierd.

De eerste dagen in Sydney hebben we al heel veel door de stad gelopen en ik vind het echt een super leuke stad. Zou er zo kunnen wonen! We hebben bijna al heel Sydney gezien nu. We zijn naar de Harbour Bridge, Circular Quay, Opera House, Darling Harbour, Royal Botanic Garden en Chinese Gardens geweest. Pas hebben we ook de boot genomen naar Manly, waar ik Danielle tegen kwam (vriendin van mijn opleiding), echt super toevallig! Zo groot is Australie toch niet blijkt maar weer. ;) Vandaag zijn we naar The Blue Mountains geweest. Was heel mooi, maar vergeleken met Kings Canyon en The Grampians een beetje 'normaal' voor ons en niet meer zo bijzonder om te zien. Ondanks dat hebben we het toch maar weer gezien.

Dan Kerst 2011... Zonder een kerstgevoel hebben we toch geprobeerd er een leuke Kerst van te maken. Als ontbijt hadden we lekker wentelteefjes gemaakt die bijna net zo lekker waren als die van mijn daddy (al zeg ik het zelf). De traditie van de mensen die hier in Australie wonen, is met Kerst picknicken in The Royal Botanic Garden. Dus we hadden van tevoren kerstkoekjes en een chocoladetaart gekocht en zijn ook gaan picknicken die dag met uitzicht op het Sydney Opera House. We hadden van het hostel 2 vorken gejat en zijn toen lekker met zijn 2e heel die chocoladetaart gaan opeten, zonder de taart netjes in stukjes te snijden haha. 's Avonds zijn we gezellig uiteten geweest en daarna zijn we naar bioscoop geweest; New Year's Eve, om nog een beetje een kerstgevoel te krijgen. Het was heel raar om Kerst te vieren met mooi weer en ik heb ook echt de Kerst gemist dit jaar. Heel raar... Normaal had ik niet zoveel met Kerst, maar nu je er een jaar niet bent, leer je echt waarderen wat je hebt. Dus volgend jaar ben ik er gewoon weer bij hoor! ;)

Naast al het sightseeing in Sydney hebben we ook veel tijd moeten besteden aan het regelen van onze reis aan de oostkust en Azie. De oorspronkelijke planning zou zijn: eerst naar Cairns vliegen vanaf Sydney en dan de oostkust naar beneden doen, maar change of plans... We gaan nu de oostkust doen vanaf Sydney naar boven. Een vliegticket naar Cairns is namelijk niet te betalen en voor dat zelfde geld hebben we nu onze buspas voor de oostkust, plus ons vliegticket van Cairns terug naar Sydney. De planning was ook om de oostkust in 2 maanden te doen, maar doordat alles hier zo duur is, hebben we besloten om het in 1 maand te doen. Inge en ik zijn trouwens al aardig goed geworden in het 'geld besparen' hier. 's Ochtends bij het ontbijt jatten we brood die we gebruiken voor lunch (gratis lunch!) en bij treinkaartjes klikken we gewoon aan dat we kinderen zijn. Dat bespaart ook veel geld haha. Maargoed, 2 januari gaan we Sydney verlaten en beginnen we waarschijnlijk in Port Macquarie en dan gaan we zo heel de oostkust af. Onze tours naar Fraser Island en Whitsunday hebben we al geboekt. Op 2 februari moeten we in Cairns zijn, want dan vliegen we weer terug naar Sydney en blijven we daar nog 2 dagen voordat we naar Thailand vliegen.

We hebben nu dus een maand extra in Azie en daar gaan we gebruik van maken ook! Eerst zaten we te denken om misschien eerder naar huis te komen, maar I don't think so! ;) De planning is om eerst een maand door Thailand te reizen en daarna de trein te pakken naar Maleisie. Nog geen idee wat we daar gaan doen, maar dat zien we allemaal nog wel. Waarschijnlijk een strandvakantie in zo'n hutje aan een heel mooi tropisch strand. Vanaf Maleisie nemen we de trein naar Singapore, dat schijnt echt een super leuke stad te zijn. Vanaf Singepore vliegen we terug naar Bangkok, voor onze vliucht terug naar huis. Ik heb geen idee wat ik van Azie moet verwachten, maar ik zie het wel. Aan de ene kant vind ik het heel jammer dat ik een maand korter heb ik Australie, maar aan de andere kant hebben we alles gezien wat we wilden zien en zelfs meer. Nooit gedacht dat we namelijk nog in de outback zouden slapen! Dus het is goed zo en we hebben nu gelukkig nog lekker een maand aan de oostkust te gaan! :D

Morgen is het oud&nieuw. We gaan naar The Royal Botanic Garden om vanaf daar het vuurwerk te kijken, dus ben benieuwd! Alvast voor iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Liefs uit Sydney!


  • 30 December 2011 - 13:28

    Mama:

    dat brood jatten voor tussen de middag heb je natuurlijk van ons geleerd in Spanje. Ik was blij dat je op skype was met kerst,het was idd raar zonder jou erbij maar skype maakt een hoop goed. Nou meiden, een hele fijne oudejaarsdag

  • 30 December 2011 - 13:28

    Mama:

    dat brood jatten voor tussen de middag heb je natuurlijk van ons geleerd in Spanje. Ik was blij dat je op skype was met kerst,het was idd raar zonder jou erbij maar skype maakt een hoop goed. Nou meiden, een hele fijne oudejaarsdag

  • 30 December 2011 - 13:28

    Mama:

    dat brood jatten voor tussen de middag heb je natuurlijk van ons geleerd in Spanje. Ik was blij dat je op skype was met kerst,het was idd raar zonder jou erbij maar skype maakt een hoop goed. Nou meiden, een hele fijne oudejaarsdag

  • 30 December 2011 - 13:31

    Mama:

    sorry , me latop slaat op hol vandaar die 3x XXXXXXXXXXXXX vanuit het regenachtige Holland

  • 30 December 2011 - 15:08

    Carla:

    Dat brood jatten moet Inge dan van jou hebben geleerd want ook in Spanje hebben wij nooit brood gejat. Shame on you girl. En dat je moeder je mist begrijp ik als geen ander maar om nou drie keer hetzelfde verhaal te sturen!!! Grapje. Wat geweldig wat jullie allemaal nog gaan doen. Ik zeg ga ervoor en geniet van alles wat je nog krijgt te zien. Ik denk dat Thailand en Maleisie ook prachtig worden en vooral lekker eten! Lieverd hele fijne oudejaarsavond en reken er maar op dan ik jullie bel morgenmiddag voor ons en voor jullie nieuwjaarsochtend. Dikke knuffel voor jullie uit een regenachtig Almere.

  • 31 December 2011 - 00:59

    Arabella:

    Jullie ook alvast een gelukkig nieuwjaar!

  • 01 Januari 2012 - 12:29

    Carla:

    Hallo mop,

    Wat een leuke fotos van oudejaarsavond. Maar wat een zit ook zo lang in het park. Maak er een geweldig jaar van, ik weet zeker dat dit de eerste drie maanden wel gaat lukken. Liefs en geniet!!!!! Knuffel uit Almere.

  • 03 Januari 2012 - 13:19

    Olga:

    Hey Sharona, zo heb ik aan de telefoon op önze"oudjaars-avond ( was ik dus ), en zo zit ik je leuke avonturen te lezen.Wat hebben jullie een geweldige tijd daar zeg. Geniet met volle teugen, groetjes uit een storm-achtig Rotterdam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 19928

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: