Brisbane, Noosa and Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa and Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa and Fraser Island

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

19 Januari 2012 | Australië, Rainbow Beach

Regen, regen en regen... Het enige wat we hebben gehad op Fraser Island de afgelopen 3 dagen. Maar naast het meest afschuwelijke weer wat je kan hebben, beten van de irritante grote Fraser Island-vliegen en onder het zand te zitten, was het verder weer een leuke belevenis!

Voordat we naar Fraser Island gingen, hebben we vanaf Brisbane nog een stuk naar boven gereisd voordat we in Rainbow Beach aankwamen, waarvandaan we naar Fraser Island zijn geweest. We hebben nog een paar leuke dagen in Brisbane gehad. Brisbane is niet echt een grote stad, maar wel een heel gezellig moderne stad. We zijn daar naar een openlucht bioscoop geweest, wat best leuk was om een keer te doen! Ook zijn we naar de Lagoon geweest, een soort aangelegd strand midden in de stad. Ondank dat onze bankrekening het er niet mee eens is, zijn we lekker een dagje wezen shoppen en sushi wezen eten (ik die sushi eet, ja)! We wilden ook nog graag een dag naar Byron Bay en Australian Zoo, maar beiden kosten 70 dollar. We hebben daarom moeten kiezen en gekozen om een dag naar Australian Zoo te gaan, de bekenste zoo van Australie. Gelukkig hebben we dat gedaan! We hebben er zo'm leuke dag gehad. Ik heb een python aangeraakt, koala's geaait, olifanten en kangeroos gevoerd. De laatste dag in Brisbane zijn we naar de Botanische tuinen geweest voordat we de bus naar Noosa moesten pakken.

Na Brisbane zijn we in Noosa aangekomen waar we echt een heel gezellig hostel hadden. We kwamen daar eind van de middag aan waardoor we die dag niet zoveel gedaan hebben. De volgende dag zijn we naar het strand geweest, wat echt een super mooi strand is daar! Hier ben ik echt voor de 1e keer flink verbrand omdat ik vergeten was alle randjes bij mijn bikini in te smeren... Die vergeet ik voortaan niet meer! De laatste ochtend in Noosa zijn we naar het look-out point gelopen voor een uitzicht over Noosa. Daarna moesten we alweer de bus pakken naar Rainbow Beach waar we op dit moment nog zitten.

In Rainbow Beach zal ik verder niet verbranden, want zoals de naam het al half zegt 'Rain'bow Beach, regent het hier non stop. Ik realiseer me dat ik het weer in Nederland totaal niet mis. Aangekomen in Rainbow Beach kwam ik erachter (toen mijn tas uit de bus werd gegooit) dat het onderste vak van mijn backpack kapot is. Daar lagen mijn plastic tasjes, joggingbroek en strandlaken over de grond... Heb het vak toch nog een soort van kunnen maken, dus hopen dat het nu niet verder kapot gaat anders moet ik toch echt een roze koffer gaan kopen. Just kidding. ;) In Rainbow Beach is verder niet zoveel te doen en vooral nu het regent...

We hoopten dat het weer beter zou worden voordat we naar Fraser Island gingen, maar nee... De dag voordat we weggingen hadden we nog een soort van introductie over het eiland, de wagens, het kamperen etc. Het was net of ik weer een middag op school zat. Eerst werden we ingedeeld in 4 groepen van 8 personen ingedeeld en dat was onze 'familie' zoals ze het hier noemde waarmee je een auto had en de trip mee moesten eten enz. De volgende morgen was het zover: op naar Fraser Island! Het duurde even voordat we weggingen want we kregen natuurlijk weer een hele veiligheids-preek over de wagen, het eiland en de dingo's (wilde honden die daar op het eiland leven). Het was maar 10 minuutjes met de ferry naar Fraser Island, dus we waren er zo. Aangekomen bij ons 'kamp' moesten we eerst de tenten opzetten in de stromende regen. Alles was dus al zeiknat na 5 minuten op Fraser. We hebben ook niet af en toe een bui gehad, maar echt 3 dagen lang non-stop stromende regen. Iedereen stond er in het begin een beetje zielig bij en wilden het liefst weer terug naar het hostel haha. Na het opzetten van het kamp zijn we naar Lake Wabby gegaan. Zelfs in de regen was het nog mooi, maar ik lieg niet als ik zeg dat ik toch liever een zonnetje had gehad. Bij Lake Wabby konden we nog gebruik maken van de wc (want op ons kamp waren er natuurlijk geen wc's) waar we echt zo'n grote spin hebben gezien! Ik heb alleen maar z'n poot gezien en die was geloof ik al 15 cm. Na Lake Wabby zijn we terug naar het kamp gereden om te eten. De avond duurde zo lang daar. Iedereen was zeiknat en we hadden maar een klein stukje waar iedereen droog kon zitten. Zelfs zitten was nog een probleem, want we hadden geen stoeltjes, dus iedereen zat op de grond of op de pannen die we moesten gebruiken om te koken haha. De tenten waren zeiknat (want wij hadden natuurlijk weer een tent met een gat erin), dus Inge en ik zijn lekker in de auto gaan slapen. Lekker was het natuurlijk niet, want de auto zat vol zand enz. Het was ook nog een hele opgave om een tent te vinden waar je in kon slapen, want iedereen lag (door een beetje teveel bier en wijn) niet in zijn eigen tent, maar hadden gewoon de eerste de beste tent genomen om in te slapen.

De volgende dag werden we natuurlijk weer wakker met regen. We zijn toen naar Ellie Creek geweest, een beek waar je doorheen kan lopen. Daarna zijn we naar Maheno geweest, het scheepswrak wat op Fraser Island ligt. Na Maheno zijn we naar Indian Heads geweest, een uitkijkpunt op Fraser Island. Onze 'geweldige' tourguide zei dat we onze slippers bij de auto moesten laten, maar we hadden nooit naar heb moeten luisteren... De weg naar het uitkijkpunt bestond uti rotsen, stenen en nog meer scherpe stenen. Dus thank you tourguide voor onze pijnlijke voeten. ;) De tourguide was wel aardig, maar het was zeker geen Lorry van de outback-tour! Hij dropte ons steeds en dan zei die: ik zie jullie hier wel weer over een uurtje. Hij had ook zijn eigen luxe grote tent, 20 meter van ons kamp vandaan en hij had zijn nieuwe vriendin meegenomen, dus hij was alleen maar bezig met andere dingen... Na Indian Heads zijn we naar de Champagne Pools geweest. Het regende nog steeds zo hard en ik had echt geen zin meer om nog een minuut langer op ons kamp te blijven. Daarom zijn Inge en ik met nog 2 andere Duitse meiden (Svenja en Lyla) naar een resort gegaan. De tourguide had die optie gegeven. Je moest er natuurlijk wel voor betalen, maar het was het zeker waard! Daar zaten we dan met zijn 4e op een resort in een gigantische kamer en 's avonds hadden we een buffet waar we van mochten eten. Terwijl de rest in de stromende regen aardappeltjes stonden te bakken, zaten wij lekker schoon Mexicaans te eten in een resort van een buffet! We hadden taco's, nachos en als dessert warme cake met vanillesaus. We hadden geen ontbijt dus hebben natuurlijk wel even broodjes en jam gejat uit het resort haha. We hebben het echt super gezellig gehad met zijn 4e in het resort en hebben natuurlijk lekker 2 keer gedoucht en heerlijk geslapen in een bed. De rest van de groep vond ons waarschijnlijk verwende tutjes, maar dat kon ons echt niks schelen. Ze waren eerder jaloers haha. Ik vind het niet erg om te kamperen, maar in de stromende regen is het echt verschrikkelijk! Plus, ik heb voor het eerst moeten wildplassen op het strand. Dat was ook weer een hele belevenis. De tourguide zei ook: kijk uit voor spinnen en slangen als je gaat plassen. Tuurlijk... dan sta je echt op je gemak haha.

De laatste dag zijn we naar Lake McKenzie geweest. Het was eindelijk droog gelukkig! Lake McKenzie is supermooi, dus we waren blij dat het een keer even droog was! Na Lake McKenzie zijn we terug gegaan naar de ferry. Als verrassing mochten we de auto's nog schoonmaken. Die zagen er natuurlijk niet uit na 3 dagen racen over het strand. Ondanks het klote weer, was het toch echt wel heel leuk om er geweest te zijn. Deze trip zal ik in ieder geval niet snel meer vergeten! Het lullige was ook dat de zon ging schijnen op het moment dat we op de ferry terug zaten. Zo lullig!

Nu zitten we te wachten op onze bus naar Airlie Beach. Het is 16 uur rijden, maar dan heb je ook wat. Vanaf Airlie Beach gaan we lekker 3 dagen zeilen op de Whitsundays! Hier heb ik echt heel veel zin in! :D

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs uit Rainbow Beach!




  • 19 Januari 2012 - 06:42

    Carla:

    Shaqrona wat kan je het toch allemaal heerlijk vertellen. Wees trouwens blij dat in je onderste vak geen strings zaten. Helemaal lullig om die op straat te zien liggen. De actie wildplassen zie ik ook echt voor me met jullie 2. Ik ben zo blij dat ik hier beneden een toilet heb en ohja wacht even boven heb ik er ook 1. Flauw he maar ik vind jullie echt bikkels. In de regen op een eiland en kamperen. Petje af.
    Nu lekker weer 16 uur in de bus op naar de zeilboot. Heel veel plezier nog en geniet volop, hopelijk blijft het weer opknappen. Hier is het vanaf gistermiddag regen, regen en nog eens regen. Dikke knuffel.

  • 19 Januari 2012 - 12:55

    José:

    Sharon,
    wat een verhaal weer. geweldig!
    Als ik jou was zou ik het laten uitbrengen als boek.
    Het leest plezierig meid wat kan jij levendig vertellen.
    Geniet nog van de 68 dagen die jullie nog hebben aan de ander ekant van de plas.
    XXXXXX

  • 21 Januari 2012 - 01:04

    Sharona:

    Dankjewel! Haha ik ga dan geloof ik toch maar schrijver worden. ;-)

    En Carla, ik was zeker blij dat ik geen strings in het onderste vak had zitten hahaha!

  • 28 Januari 2012 - 09:32

    Erna:

    Hallo meiden, iedere keer weer een belevenis met jullie.
    Het is weer geweldig te lezen wat jllie allemaal meegemaakt hebben. Broodjes stelen hahaha, je moet wat he om te overleven. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 19914

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: