Taking the long way home - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Taking the long way home - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Taking the long way home

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

05 Februari 2012 | Australië, Sydney

Zo raar... over een paar uurtjes verlaat ik gewoon Australie en vliegen we naar Thailand voor weer nieuwe avonturen in Azie! Het gekke is dat ik echt het gevoel heb dat ik bijna terug naar Nederland kom, omdat Thailand eigenlijk een soort van 'afsluiter' zou zijn van onze hele reis. Doordat onze plannen gewijzigd zijn, nemen we nu de lange weg terug en reizen we ook nog door naar Maleisie en Singapore voordat we naar huis komen. Ik ben heel benieuwd naar Azie, maar ik ben tegelijkertijd ook wel een beetje zenuwachtig want ja... het is toch weer een andere cultuur en eigenlijk gewoon een compleet andere wereld.

Ik vind het heel moeilijk om Australie te verlaten. Ik weet ook zeker dat ik hier nog een keer terug kom in de toekomst, al is het alleen maar voor Sydney. Toen we hier in Sydney aankwamen, voelde het echt als 'thuiskomen'. Sydney heeft echt mijn hart gestolen en is toch, samen met New York, wel mijn favoriete stad geworden. Daarnaast wil ik nu ook graag de rest van Australie zien en er zijn ook dingen die ik wel voor de tweede keer wil zien, zoals Fraser Island zonder regen bijvoorbeeld. Van tevoren trok het westen me ook niet zo, maar nu ik hier geweest ben, moet ik gewoon alles zien. Dus hoe dan ook; ik kom hier ooit weer terug! Ik kan ook echt niet kiezen wat ik nou het leukst vond van de afgelopen 2 maanden hier. Ik vond Sydney geweldig, maar ook de Whitsundays, Outback en eigenlijk de rest wat we gezien hebben was super. We hebben zoveel gezien, gedaan en meegemaakt... Misschien vind ik stiekem ook wel de dingen het leukst waarvan ik nooit van tevoren had gedacht dat ik die zou doen zoals in swags slapen in de Outback en snorkelen tussen de haaien bij het Great Barrier Reef.

Ik had het er laatst ook nog over met Inge of we denken dat we erg veranderd zijn. Ik heb geen idee, maar het zal vast wel. Je staat er hier toch ineens alleen voor en leert daarom alles zelf te moeten regelen, wat in het begin best even wennen was. Zoals veel mensen al weten had ik ook een enorme angst voor insecten en riep ik zelfs mijn daddy om een mug te killen. Het is zo grappig dat ik nu naast een enorme kakkerlak loop en denk: 'Oh een kakkerlak'. Al die insecten interesseren me eigenlijk niet zoveel meer. Behalve vlinders... Want ja vlinders blijven eng. Soms denk ik ook echt; wat een schijterd was ik eigenlijk! Als ik kijk naar de dingen die ik hier allemaal heb gedaan, echt ongelofelijk! In Nederland durfde ik niet eens te zwemmen in een of ander meer waar mini visjes in zwemmen en hier zwem je tussen de haaien en mega-vissen. Het is ook heel leuk om te zien dat het 'backpackersleven' ons steeds beter afgaat. Wassen, koken en onze backpack in- en uitpakken is nu allemaal een eitje!

Maargoed, nu toch echt onze allerlaatste uurtjes in Australie en dan op naar Thailand voor de laatste twee maanden reizen in Azie! Kan me nu al verheugen op de vliegreis: lekker 9 uur Gossip Girl kijken in het vliegtuig haha. Ik houd jullie op de hoogte van onze nieuwe avonturen in Thailand, Maleisie en Singapore!

Liefs uit Sydney for the last time

PS. Happy Birthday to mijn kleine nichtje Kimberley Bol!


  • 05 Februari 2012 - 04:36

    Inge:

    Weet je heel zeker dat je de swags en het zwemmen met haaien het leukst vond? :P
    Maar ja god, wat zijn we ervaren backpackers geworden! Alle spullen erin, eitje!

    Op naar Thailand voor de rest van ons avontuur want we hebben nog maar 50 nachtjes ;) haha.

    Xxx

    Gefeliciteerd Kimberley!


  • 05 Februari 2012 - 04:39

    Sharona Bol:

    AAAAAAAAAAAH, 50 nachtjes nog maar! Haha wist je nog dat we zo zaten te klagen omdat we maar niet onder de 100 nachtjes kwamen haha. Op naar Thailand en onze vet luxe hotelkamer bij het vliegveld! xx

  • 05 Februari 2012 - 05:06

    Jarige Jet Kim:

    Thankyou for your shoutout. Ben wel klein, maar hoor nu ook by de 20er club!
    Hihihi.
    Fijne vlucht lieve schat!
    Besossss

    En thankyou Inge!

  • 05 Februari 2012 - 07:26

    Rob:

    Hoi Sharona
    Ik hoop dat je genoten hebt van Gossip Girl!!!
    Als je dit leest heb je de vlucht inmiddels achter de rug en ga je een nieuw avontuur te gemoet in Thailand. Leuk te lezen dat het je zo fantastisch is bevallen in Australie en ik ben benieuwd of het je in Azie ook zo zal bevallen. Maar daar komen we over 2 maanden op terug, ok?
    Nou geniet er maar en oh ja, jullie stelden de vraag of jullie veranderd zouden zijn..........nou echt wel.
    Doeiiiiiiiiiii

  • 05 Februari 2012 - 08:27

    Carla:

    Ja hoor daar is ze weer je trouwe lezeres!
    Meid wat is de tijd in Australie toch snel gegaan he? Dat gevoel heb ik ook hier. Als ik nu bedenk dat jullie volgende maand al weer thuis zijn krijg ik de kriebels.
    Moet nog zoveel regelen voor we op Schiphol staan, drumband, spandoek, bruidstaart etc etc. Gekkenwerk dus voor ons. HAHA. Maar nu even serieus, jullie hebben inderdaad heel veel meegemaakt en jullie gaan nog heel veel meemaken ook. Hoop dat Thailand ook mooi is, zal mss wel even een cultuurschok zijn maar het is voor jullie vakantie er zijn mensen die daar hun hele leven wonen! Kortom geniet maar lekker en blijf die verhalen maar schrijven voor me. Ik blijf ze zeker lezen en beantwoorden. Reken maar dat we volgende maand twee hele ander meiden van Schiphol halen. Zelfstandiger, zélfverzekerder, insectenangstvrijer en jullie lusten veeeeeel en veeeeel meer dan voordat jullie weggingen. Dikke kus en geniet maar lekker van Thailand.

  • 05 Februari 2012 - 08:47

    Charlène:

    Vul hier je naam in.land, wauw wat is Australie snel gegaan zeg! Vond het leuk om je verhalen te lezen, ben ook zeker benieuwd naar je volgende verhalen over Thailand.

    Een hele goede vlucht, ook voor Inge!
    Spreek je snel, xxxx

  • 05 Februari 2012 - 09:37

    Anneke:

    meiden wat hebben jullie veel meegemaakt in die 2 maanden, en al zijn jullie niet hier ik merk dat jullie veranderd zijn. Eindelijk zelfstandig,kan voor je was en eten zorgen, gaat niet meer flippen van insekten en eet van alles. Nou we verwelkomen je met een bord spruiten hoor. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal mee gaan maken in Thailand en volg jullie reisverslagen op de voet, en niet alleen wij ook worden ze uitgeprint voor Opa Freek en Oma Jo die bundelen ze geloof ik in. Trouwens je kaart uit Australie kwam precies op zijn verjaardag binnen, hij vond het helemaal geweldig. Nou meiden een hele goeie vlucht. XXXXXXXXXXXXXX

  • 05 Februari 2012 - 11:34

    Carla:

    Haha nou Anneke dat bord spruiten laat ik nog even achterwege, voor je het weet pakt Inge weer het volgende vliegtuig richting ik weet niet waar. Maar verderr geen pardon meer qua eten of insecten uitroeien. Wat een verhalen weer he!
    Inge dr opa en oma en de oma van de vriend van Inge lezen ook alle verhalen en schrijven zelfs nog iets terug op de computer. Het is ook nog al niet niks wat die meiden meemaken. Hebben nu al meer van de wereld gezien dan Rob en ik bij elkaar. Gelukkig maar want dit komt nooit meer terug. Zo Sharona heb even je weblog gebruikt om bij te praten met je moeder, is niet erg toch? Zoja, lekker pech dan. Ik zeg tjapietjap dat is tot gauw op zn Thais. Haha.

  • 05 Februari 2012 - 21:03

    Tante Miep:



  • 05 Februari 2012 - 21:10

    Tante Miep:

    Hoi nicht Sha,

    Het vorige was fout gegaan dus hier het goede bericht.
    Heerlijk om al die verslagen te lezen. Wat kan je toch leuk schrijven. De foto's zijn ook mooi. Je hebt echt al veel meegemaakt en gedaan. Dus nu niet meer weglopen als je een insect ziet he?
    Je kan nuook je moeder helpen met wassen en strijken.
    Nou meid heel veel plezier in Thailand, Maleisie en Singapore. En we kijken uit naar je volgende leuke verslag.

    Dikke knuffel

    Wat is de tijd toch snel gegaan in Australie.

  • 06 Februari 2012 - 11:38

    Inge:

    Nou, volgens mij ben ik echt niet veranderd hoor! Ik ben nog steeds als de dood voor spinnen, lust nog steeds heel veel eten en kan nog steeds wassen en koken....

  • 07 Februari 2012 - 06:24

    José:

    Hey meid geweldig dat je zo genoten hebt van dit prachtige land. Zo te lezen heeft niet alleen Sydney jouw hart gestolen maar heel Australie.
    Als je dit leest ben je alweer een paar dagen in het andere werelddeel. Geniet daar ook net zo van en ga vooral door met je reisverslagen.
    Pas goed op jezelf.
    Doeiii

  • 10 Februari 2012 - 00:44

    Arabella:

    Je bent alleen bang voor vlinders?!?! :o Maar die zijn ze lief en mooi! (Denk aan schattige rupsjes) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: