Bangkok... Love it! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sharona Bol - WaarBenJij.nu Bangkok... Love it! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sharona Bol - WaarBenJij.nu

Bangkok... Love it!

Door: Sharona

Blijf op de hoogte en volg Sharona

10 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

We zijn nu een paar dagen in Bangkok en ik ga niet liegen, maar ik vind het verschrikkelijk hier! Dus als je meer zin hebt in een positief verhaal, raad ik aan Inge's waarbenjij te lezen. :P

Het begon al met de taxi-rit naar ons hotel op Khoa Son Road, toen de taxichauffeur bij elk stoplicht even uitgebreid zijn teennagels zat te knippen. Het kan allemaal hier in Bangkok hoor. Al die irritante mensen vertellen je allemaal maar wat je moet doen en wil je het niet zoals zij zeggen, dan zijn ze boos. Je kan ook geen 1 seconde lopen zonder aangesproken te worden en dan komen ze weer met hun vragen: waar ga je heen? Wil je een tuktuk? Wil je een op maat gemaakte bruidsjurk? Nee! Het gaat je niks aan waar ik heen ga, ik wil geen tuktuk en ik wil geen bruidsjurk, laat me gewoon met rust! Ik denk dat ik echt een enorme cultuur shock heb opgelopen haha want ik vind het gewoon echt verschrikkelijk hier en ik kan ook nog geen een positief punt noemen van Bangkok. Ik dacht dat we hier wel lekker konden shoppen, maar dat kunnen we ook wel vergeten hier. Ze hebben alleen maar van die super kleine China-maten voor mensen van 1.30m lang. Dus zoals je kan begrijpen is Thailand niet zo goed voor je zelfvertrouwen, maar zoals Inge het zegt: we zijn gewoon model-lang haha. Het was zelfs zo erg toen Inge een jurkje pakte en die vrouw zei: dat gaat niet passen hoor. Zover de vriendelijkheid hier... Ze zijn hier niet alleen onaardig, maar ook nog eens expres vervelend. Wil wilden een tuktuk, dus wezen de plek aan op de kaart waar we naar toe wilden en dan doen ze net alsof ze doof of blind zijn, want dan wijzen 600 keer een andere plek aan op de kaart waar ze je naar toe willen brengen. Je kan honderd keer uitleggen waar je naar toe wil, maar ze snappen het gewoon echt niet. Ik heb daar echt geen geduld voor. Om 12 uur 's middags lopen ze hier nog allemaal dronken over straat, tuktuk-chauffeurs vragen aan je of je mee gaat naar 1 of andere striptent en bejaarden Thaise vrouwtjes zitten op de stoep een soort van playboy te lezen. Echt... het kan allemaal hier in Bangkok haha.

We hebben niet zoveel gedaan hier in Bangkok. Want zoals misschien al op te merken is uit mijn verhaal, was de cultuur even wennen hier. We zijn wel naar de shoppingmalls geweest waar we dachten met tassen vol terug te komen, maar nee... daar kunnen we nu alleen nog maar van dromen. Ook zijn we naar Grand Palace geweest, waar ik nu wel genoeg tempels heb gezien voor de komende 10 jaar, maar het was wel heel mooi (ja... mijn eerste positieve punt in mijn verhaal!) Gister wilden we onze reis verder uitstippelen en wat dingen boeken, dus we gingen naar het officiële toeristenbureau, maar daar werden we gewoon weggestuurd omdat we die man niet genoeg aankeken en niet genoeg glimlachten. Ik dacht nog: nee er valt hier ook niet zoveel te lachen meneer, maar dat heb ik maar voor mezelf gehouden. Daarnaast was het volgens hem niet mogelijk om alleen een treinreis te boeken naar Chang Mai (plaatsje in het noorden) omdat we er ook gelijk een hotel bij moesten boeken voor 1000B, wat zo'n 25 euro is en voor hier best duur is. Daar stonden we dus op straat... Op dat moment had ik echt besloten: ik ga naar huis.

Nog steeds zou ik graag naar huis willen, maar ik wil Inge hier niet alleen laten en heb daarom besloten dat ik het toch nog maar ga volhouden hier. Ondanks dat ik het helemaal gehad heb en ook het reizen steeds meer moeite gaat kosten, ga ik het gewoon proberen en we zien wel hoe alles gaat lopen. Doordat ik het hier ook niet naar m'n zin heb, heb ik ook super last van heimwee, maar ik denk maar zo: nog maar 45 nachtjes en dan ben ik weer thuis. We hebben wel onze hele reisplanning omgegooid en besloten om nu eerst naar het zuiden te vliegen en lekker 2 weken op de eilanden te verblijven. Op die manier kan ik ook even tot rust komen en hoop ik dat ik het allemaal wat leuker ga vinden. Onze planning is daarom nu als volgt:

10-02 Phuket
11-02 Phuket
12-02 Phuket - Kho Phi Phi
13-02 Kho Phi Phi
14-02 Kho Phi Phi -- Krabi
15-02 Krabi
16-02 Krabi
17-02 Krabi - Kho Samui
18-02 Kho Samui
19-02 Kho Samui
20-02 Kho Samui
21-02 Kho Samui
22-02 Kho Samui

Vanaf Krabi gaan we nog wat tripjes doen naar James Bond Island enz. Na de 22e hebben we nog niet vast staan wat we precies gaan doen, maar waarschijnlijk pakken we vanaf daar de trein naar Maleisië. Dat zien we daar wel allemaal, nu eerst even helemaal niks! Nu we weer wat in het vooruitzicht hebben, voel ik me ook wel wat beter. Sinds gisteravond kan ik zelfs weer lachen haha.

Liefs uit het fantastische geweldige Bangkok! (wat een positiviteit!)

  • 10 Februari 2012 - 11:14

    Anneke:

    nou meis, je hebt nu weer wat leuke dingen in het vooruitzicht. Op zich waren je foto's wel heel mooi maar heimwee is niet leuk maar wat je zeg,nog 45 dagen en dan komen jullie weer heerllijjk thuis. Ga de komende tijd nog even genieten, lekker op het strand. Voor de warmte hoef je niet terug te komen want het is nog steeds onder nul. Veel plezier XXXXXXXXXXxx

  • 10 Februari 2012 - 13:47

    Carla:

    Nou hier is zé weer hoor je trouwe lezeres. Ben wel blij dat ik geen abbo heb want dit nummer van je is wat minder. Niet qua schrijven maar qua positiviteit. Jammer dat je het niet naar je zin hebt mop. Maar wel heel goed dat jullie naar het zuiden vliegen. Rob en ik hebben vanmorgen fotos gekeken op google en dat Iet er schitterend uit. Mooie stranden, veel groen en rust. Kortom tijd om even echt vakantie te houden en alles even op een rijtje te zetten. Wij hebben ook al even gekeken naar Singapore en Malaysia en dat ziet er ook prachtig uit en jullie kunnen daar ook prima met Engels terecht. Ik zeg even lekker in die hangmat met een cocktail naar de zonsondergang kijken en als je niet te moe bent een ritje op een olifant!
    De fotos tot nu toe waren trouwens wel heel gaaf. Lieverd, geniet zo lekker van de rust in het zuiden even lekker bijkomen en echt vakantie houden.
    Dikke knuffel.

  • 15 Februari 2012 - 18:43

    Carla:

    Zo we zijn weer een paar dagen verder. Lekker op het strand gelegen terwijl wij keihard aan het werk zijn. In de kou in de regen!!! Voel je je al schuldig. Wat! niet dan ga ik nog even verder.
    Om 5.45 uur gaat onze wekker en dan kruipen we uit onze warme bed naar de koude badkamer om vervolgens de hele dag hard aan het werk te gaan bij een temperatuur van een graad of 5 met een flinke koude wind. Kortom geniet geniet en geniet!!!!!!! Lieverd geniet nog even lekker van Krabi en dan op naar Samui. Wacht met smart de volgende fotos af. Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 19932

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Brazilië, Argentinië, Bolivia en Peru

01 December 2011 - 27 Maart 2012

Dubai, Australie,Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: